Plugg, hotell, tentor och Karlstad

Tjo.
Vaknade med absolut ingen lust att plugga idag. Undrar om det är bieffekten från gårdagens maraton-pluggdag. Kanske. Igår läste jag igenom islam, judendomen och kristendomen en gång till, gick igenom allt och kollade upp saker jag missat. Jag började också kika på hinduismen igen, men när ingenting gick in så bestämde jag mig för att det var kört för igår.

Nu sitter jag här, fortfarande iklädd morgonrock och täcke, och känner att jag borde läsa på om hinduismen, buddhismen, jainismen och sikhismen. Det enda som händer är dock att jag slösurfar och gäspar. 

Imorgon är tentan och jag kan bara hoppas att jag fixar det, men framför allt vill jag fixa nästa veckas tenta, så att jag slipper tänka på hindi en månad extra. På tal om hinditentan, så upptäckte jag att jag omöjligt skulle hinna dit i tid, eftersom jag bor i Bålsta och den är på en lördag. (Det går inga bussar tidigt på morgonen på lördagar.)
Min lösning på problemet: Jag bokade hotellrum i Uppsala! Nästa fredag efter den sista repetitionslektionen ska jag knalla ner till hotellet, som ligger precis vid centralstationen (det heter till och med Hotell Centralen eller något liknande), repetera för mig själv, köpa med en Big Mac till middag och sova lugnt och fridfullt. På tentadagen ska jag gå upp... säg, vid sju kanske? Jag ska i lugn och ro duscha, klä på mig mysiga kläder, gå och äta en rejäl hotellfrukost, checka ut och gå bort till tentamen. Jag älskar människans sätt att lösa problem. Det här var Hannas idé också, så henne tackar jag. Duktig hjärna.

Efter tentan ska jag åka till Bålsta och samma ögonblick jag klivit över tröskeln så ska jag packa. Sen kommer familjen och hjälper mig och dagen efter, alltså den 18 december, så åker vi till Karlstad. Då flyttar jag hem igen. Undrar om jag kommer stå ut med att bo med min familj igen... xD

I vilket fall som helst, plugga var det, ja! Okej! Nu eller aldrig! Nu kör vi! osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback