Att leka med ord

Le "hej, jag har tråkigt när jag har för mycket att göra för att orka göra något alls":

 

Att hitta en groda i sin tékanna.

Jag samlar på tékannor. Tékannor är vackra, ibland. Ibland inte. Inte ofta hittar man dock grodor där i. I tékannor borde inga grodor leva, men leva borde de få göra.


Att finna tår i sina skor.

Jag samlar på skor. Skor är roliga att ha många av. Av paren jag har så är ett finast. Finast är paret med tår i. I skorna borde tårna inte stanna kvar, när foten har gått sin väg.


Att leta efter sina tankar.

Jag samlar ihop mina tankar. Tankar är bra att ha, i viss mån. Mån om tankarna är jag. Jag slarvar bort dem ibland, men jag är duktig på att leta.


Att skrämma en mask

Jag samtalar med en mask. Mask har man om man inte vill bli sedd. Sedd är min mask som jag samtalar med. Med hjärtat i halsgropen slingrar den sig, den vill bära mask kanske.


Att se en man i taket.

Jag ser en man i taket. Taket är snett; det är också han. Han frågar om vägen. ”Vägen är ditåt” och han lyfter på hatten. Hatten trivs på hans huvud.



xoxo, Bea ;D;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback