Ekorre

Har lite halvt panik om min visumansökan. Jag måste skicka in den den här veckan så att Study international hinner läsa den och skicka vidare den till skolan i Kyoto. Så idag har jag sprungit runt och letat efter en fotoautomat till mina passfoton. Jag hittade rätt till sist. (Y) Jag tror att allt är klart nu, men jag ska gå igenom det en gång till innan jag skickar in ansökan imorgon bitti.
Plugget är också på väg att bli riktigt intensivt nu. I början var det lugnt, när vi bara gick hindi A, men när de körde igång med kulturbärande religioner så blev det plötsligt lite svårare att hänga med. På torsdag ska vi ha muntlig redovisning och jag känner mig lite tokig i huvudet. Desorienterad bland papper, plugg och tempel, böcker som ska läsas, brev som ska skickas, vänner som ska besökas och glosor som ska läras in på ett nytt alfabete. För inte nog med att planeringen inför språkresan känns ganska intensiv och att jag faktiskt avskyr muntliga redovisningar, utan det ska även skrivas ett PM och två tentor innan jag kan vila ut under jul. Varför, varför, varför kunde de inte dela upp tentorna lite? Och hur kommer det sig att vi är de enda som har tentor på lördagar...
Men jag ska inte klaga. Jag såg två ekorrar igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback