Grattis på första advent

Indeed, grattis kamrater, för idag har det varit första advent heeela dagen! Jag har firat med plugg om islam, nudlar och facebook. Sen har jag och mina fina roomies firat med glögg, pepparkakor och Fanny och Alexander. Det var trevligt. Mandlar är riktigt gott. Speciell smak på något vis.

Jag skalade mandlar förut genom att värma dem i vatten och sen ploppa loss dem ur skalet, vilket är ett ganska roligt tidsfördriv. De flög runt i hela köket.

Jag har också inhandlat biljetter till Karlstadstrakten som jag har för avsikt att nyttja på fredag. Returbiljetter har jag också, men de är inte lika intressanta att skriva om. Helgerna efter den som kommer (då jag kommer att vara hemma i Värmland) är helgerna då jag firar mina tentor. Först efter att jag har skrivit dem alltså.

Jag behöver en ny plånbok, den jag har faller sönder och jag har börjat få så himla många kort att de nästan inte längre får plats. En oförutsedd bieffekt med att växa upp: Plånkan förlorar sin tillräcklighet. 

Är det sovdags nu, tro? Troligtvis inte.

Vill jag bo i Kyoto?
Heeeell yeah! *Taggar*

xoxo, Bea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback