Soppa är den varmaste maträtten ever

Jag tycker om att göra soppa. Det är något stimulerande med att röra om i grytan.
Jag tänkte göra köttfärssoppa. Sen upptäckte jag att vi inte har någon potatis. Sen upptäckte jag att vi inte har paprika. "Vad sjutton har vi då?" tänkte jag. Det finns massor med ingredienser, men inte när man ska tillaga något. 

Jag hittade mackaroner. Nu käkar jag en glödhet köttfärssoppa med mackaroner som smakar ganska mycket tomat. Bättre blir det nästan inte. 

Idag har det varit filmmaraton och skrivmaraton. Jag har pluggat, researchat mytologier och sett på film. Harry Potter, Titanic och nu Chocolat. Eftersom jag är ensam hemma så har jag inte heller någon tröja på mig. Skönt. Jag beställde också Popol Vuh (google is your friend) precis alldeles nyss, det ska bli intressant att läsa den! 

Nu ska jag återgå till min soppa och Chocolat, sen ska jag skriva. Jisses, vad tillfredsställande det är att skriva. Och att röra.

xoxo, Bea ;D;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback