Hugo Cabret

Den tredje filmen jag sett som är nominerad för Bästa film är Hugo Cabret eller Hugo. Jag tyckte den var fantastiskt fantasifull och härlig att se på. 

Hugo är en pojke som bor på tågstationen i Paris (vad är det med filmer som utspelar sig i Paris nudå?) där han i hemlighet håller igång alla klockor. Han har en liten robot som han försöker laga, men han behöver en hjärtformad nyckel för att få igång den. :>

På tågstationen finns det några karaktärer som återkommer. Jag diggar speciellt vakten, som är både ivägen och komisk. Han försöker fånga lilla Hugo (som spelas av en väldigt duktig kille vid namn Asa Butterfield), men han har lite problem med sitt ben... *Bam bam baaaam - cliffhanger ;D*

Howard Shore har blivit nominerad till priset för Bästa filmmusik för musiken i Hugo. När jag såg det så var jag tvungen att lyssna på soundtracksen igen. Det låter som filmmusik. Jag skojar inte, lyssna på musiken från Hugo så förstår ni vad jag menar. Men jag måste säga att han lyckats få in Frankrike-känslan i den. DOCK, tycker jag nog att musiken i Midnight in Paris var snäppet bättre. Den var så perfekt och den försvann inte in i bakgrunden. Nu vet jag inte vem som har gjort den musiken, men varför han/hon inte har en nominering kan jag inte förstå.

Jag tycker att ni ska se den här filmen! :> xoxo



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback