Lite arg

Dagens underdrift; att jag skulle vara lite arg. Jag är ganska mycket arg. Jag vet faktiskt inte riktigt när jag var så här arg senast. Och anledningen är SDU:s film om... är det invandringspolitiken den handlar om? Jag vet inte riktigt vad som flög i de där äckliga rasisterna den här gången. Klicka här för att komma till filmen.

Nu undrar jag hur i hela fridens namn man kan "testa att vara asylsökande för en dag". Jag undrar så jag sprängs. Gustav Kasselstrand har som vanligt de bästa svaren, så vi får se vad han gör. Åh, jaha. Intressant. Han tar sina asylsökarpapper och kör iväg till... ett nyligen upprustat slott. I Halland. Va? Har jag missat något nu eller? Är Gustav Kasselstrand invandrare? Hur ska han kunna ha den minsta lilla jäkla aning om hur en asylsökande känner sig om han inte ens lämnar landet? 

Det känns skönt att veta att sveriges invandrare åtminstone har uppskurna frukter och bubbel på sina rum, så att de två (inte bara en) som får dela kan ha det mysigt tillsammans och... BLÄ. Ni ljuger ju rent ut för tusan. Ska jag tro på det här? Tar ni mig för en idiot eller? Jo, jag tar det här personligt.

Sen då? Fan, vad jobbigt att ett gammalt slott med så mycket historia bakom blir upprustat så att det kan användas till något vettigt. Fan också, att detta fantastiska svenska arv ska falla i händerna på giriga, lata invandrare, som ändå ska åka hem snart (efter en kort vistelse på spa-slottet). Nu får ni bannemig akta er, kära kungafamiljen, för snart tar de väl över självaste Drottningholm!

Är han seriös på riktigt eller är det här bara ett utdraget, jävligt plågsamt skämt? Karln kan ju inte mena allvar, tänkte jag från början. Men jo, det verkar faktiskt så. Vid det här laget kanske man borde ha vant sig vid Sverigedemokraternas upptåg. Man kanske skulle ha slutat ta dem på allvar för längesen. Satt upp skyddsmekanismer för deras idioti. Fast jag tycker faktiskt inte det. Så länge de menar allvar med såna här verklighetsfrämmande filmer, så borde de ses som ett hot mot Sverige. Genom att visa upp det här spaliknande stället och påstå att det är normal boendestandard för asylsökande visar de ju helt klart att de inte har någon som helst koll på någonting över huvud taget. Tänk om folk köper det här? Och jag vet att det finns folk där ute som köper det här, de lyckades ju ta sig in i riksdagen, eller hur? Kära SD med anhängare, ni suger. Bara så att ni vet. 

Nej, nu ska jag nog lugna ner mig lite och försöka vara seriös. Jag tycker verkligen att det är skrämmande att det här partiet finns i vår riksdag. Jag tycker att det är skrämmande att en sån här film godkäns ens av det egna partiet, och framför allt tycker jag att det är skrämmande att Gustav Kasselstrand inte har fått sparken än. Vad är det som händer med Sverige? 

Hur kommer man på idén? Hur kunde någon tycka att det var en bra idé från början? Kasselstrand vet ingenting om hur det känns att komma, kanske ensam, till ett främmande land och bara hoppas på att få stanna. Han vet inte hur det är att inte förstå språket eller kulturen. Han vet inte vilken ångest många asylsökande går och bär på. Och ändå tycker han att det är okej att göra en sån här video, som faktiskt mest liknar ett hån. Nej, vet ni vad. Skärpning!

PS. Kom osökt att tänka på filmen med de farliga mammorna med burka och barnvagnar som skuffade undan små stackars rangliga, svenska pensionärer. Den filmen gav mig ungefär lika mycket glädje som den här. DS.

Kommentarer
Postat av: mor

Ja, det är verkligen skrämmande. I dag hade en kollega utvecklingssamtal med en äldre somalisk man. Han har mycket svårt att göra sig förstådd, men med tolk kom det fram att han inte hade så mycket som en lampa i sin lägenhet. Han fick frågan om han studerar mycket hemma, men svarade att det kan han inte för han har inget ljus. Han har endast en madrass och en stol i lägenheten.

2012-11-07 @ 18:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback