Ägg i Kyoto

Jag älskar ägg. Kokt ägg, stekt ägg, äggröra, omelett. Jag skulle lätt kunna byta ut alla proteinkällor mot ägg utan problem. Det har jag visserligen nästan gjort redan...Nu har jag glufsat i mig ett kokt ägg och ska hugga in på min vegetariska soppa (eget fantastiskt recept) eftersom jag fick över från helgen. Klockan är kvart över sju (午後=på eftermiddagen) och jag har precis cyklat till affären och införskaffat juice och chokladflingor. Jag hittade chokladflingor och blev glad, okej?

Idag var jag i skolan, men kände att jag inte hängde med alls efter en natt med dålig sömn. Jag har börjat få känslan att jag går i sömnen ibland. Igår somnade jag med klockan på armleden, det är jag nästan säker på, men när jag vaknade så låg den på mitt skrivbord. Det kan jag ha inbillat mig, men vem var det som tog slut på mitt jäkla toalettpapper under natten förra veckan? Va? Va? Va?

Just det, jag var i skolan. Efter skolan visade Hanna mig ett köpcentrum som ligger i närheten, vilket var trevligt. Vi passade på att äta lunch där också, men jag har redan glömt bort namnet på läckerheten vi åt. Det smakade konstigt. Det smakade japanskt. Det var ganska gott, men det tar tid att vänja sig vid en ny matkultur alltså.

Imorgon ska vi till Gion och titta på en uppvisning med maiko. (En maiko är en lärling som håller på att utbilda sig till geisha. Gion är Kyotos geishadistrikt har jag för mig.) Det ska bli riktigt häftigt! Som tur är så fick jag rätt lott i tisdags förra veckan, då skolan lottade ut vilka som fick följa med och slippa betala. Det kostar nämligen lite pengar annars som jag inte vet om jag hade investerat i maikouppvisningar. Jag har så mycket som behövs köpas ändå...

Nej, nu kallnar min soppa snart, så jag ska käka och göra läxan. Kul!

xoxo, Bea

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vill så gärna se hur det ser ut hur du bor! Skypesnack någon dag också?! :)

2012-04-23 @ 19:32:31
URL: http://pinksheep.blogg.se/
Postat av: Bea

Absolut! :) Du får se hur jag bor när du kommer hit ;D;D;D

2012-04-24 @ 13:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback