Dag tre i Japan: Till Kyoto!

 

Eftersom jag förlorade internet igår kväll innan jag hade hunnit publicera mitt inlägg, så sparade jag det och publicerar det idag i stället! Enjoy, jag tar idag sen ^^

"Idag började dagen med japansk hotellfrukost. Jag käkade bland annat laxpaj, yoghurt, sjögräs, misosoppa och bröd. Härlig blandning, det! Efter den intressanta upplevelsen var det dags att försöka ta sig till tåget till Kyoto, vilket jag lyckades med med Natsumis hjälp och en latte från Starbucks i handen. Shinkansen går snabbt. Jag var i Kyoto vid 11:30 ungefär. Från stationen tog jag taxi till pensionatet där jag ska sova i natt, men incheckningen var inte förrän klockan tre, så jag bestämde mig för att gå en sväng, leta rätt på skolan och sånt. Jag hade fått kartor över områdetfrån StudIn, men alltså, jag kan inte alls läsa kartor. 

En del kanske skulle säga att jag gick vilse, men det är inte helt rättvist med tanke på att jag hade varit vilse var som helst i den här stan. Jag är fortfarande vilse, kan man säga. Förresten så hittade jag något väldigt intressant, så det var ganska bra att jag gick vilse åt just det hållet och inte någon annanstans.

Jag råkade nämligen snubbla över Ginkaku-ji. Här följer några bilder därifrån:

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback