Gion!

Idag har vi varit i Gion och tittat på maiko-dans. Det var superfint, och häftigt! Satt bara och var lite ledsen över att jag inte förstod berättelsen bakom. Men det var väldigt speciellt och helt klart ska man försöka gå på det om man kommer hit. Tyvärr fick man inte fotografera, så jag tog inga bilder från dansen, men eftersom Google är min vän så kan jag lägga upp en bild på hur det såg ut. Ett litet smakprov.



Såhär fint klädda och sminkade var de! Det är så man vill äta upp deras kläder. 

xoxo, Bea

Kommentarer
Postat av: Mormor





Förstår att Du gillar kläderna. Jag tycker också att de är vackra.



Kram/mormor o morfar

2012-04-24 @ 13:40:00
URL: http://beadesu.blogg.se/
Postat av: Farmor

Det var det här jag talade om att jag sett o hört.Visst är det vackra kläder eller hur.

Kram från farmor o farfar

2012-04-26 @ 23:32:15
URL: http://beadesu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback