Ledig dag idag idag idag

Hej. Idag har jag handlat, lyssnat klart på Harry Potter, städat, tittat på Harry Potter, pluggat hiragana och katakana, och skrivit. Jag är himla produktiv alltså. Det var ganska fint väder när jag var ute; lite vind, men ganska varmt. Sen när jag satt inne på min futon och lyssnade på Harry Potter upptäckte jag dock att det hade blivit stormigt igen. Det blixtrade till ganska rejält, och det var inte förrän då som jag tittade upp och märkte att det spöregnade. Blixten följdes av en utdragen, hög explosion av buller. Det var lite härligt.

Jag längtar tills skolan börjar. Skulle kännas bra med lite rutiner och jag måste börja lära mig japanska så fort som möjligt. Jag tycker det är lättare att lägga ner sig på något om man studerar det på heltid. Jag är så lat när jag är ledig. Jag vet, jag vet "vet man vad problemet är så kan man lösa det", right? Pfffh. Jag skriver blogginlägg i stället på min lediga tid. Men vi kommer tydligen få flera ton med läxor varje dag så det blir nog ändring på det. Har inte råd med att hamna efter. För att klara proven över huvud taget så måste vi få 70% rätt. Det är bannemej högre än vad man är van, alltså! Vet inte om jag gillar det eller inte. Utmaningar är ju skoj, men om jag inte klarar det så skulle det ju suga rätt hårt. Jag vet inte än om de höga kraven kommer pusha mig till att göra snabbare framsteg eller om de helt enkelt bara kommer göra det svårare för mig att behålla mitt CSN-stöd. Jag vill vara en pluggis, men djupt inne i mig, någonstans i närheten av solar plexus, sitter något som hindrar mig och helt enkelt gör mig till en lat jävel som hellre skriver, läser, ser på film eller håller på med andra roliga saker. 


xoxo, Bea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback