Pappersarbete

Ja, det är inte bara att åka, inte. Det är många papper som ska fyllas i och saker som ska fixas. Idag känner jag mig jättetrött. Vi hade "orientation" idag, vilket innebar papper, papper, papper och en rundvandring på universitetet. Tur att vi fick hjälp med att fylla i allting. Och blev guidade av en svensk som också fungerade som tolk. Sjukt najs att det finns en massa svenska elever som kan översätta. Vet inte om jag skulle orka lyssna på japansk engelska så jättelänge (med risk för att låta rätt elak). Förresten så verkar inte så många japaner vara bekväma med att prata engelska.

Nej, shit, nu känner jag för att sova. Klockan är bara halv nio på kvällen, men känner hur ögonlocken rasar ner snart. Inte bra. Inte bra alls. 

Imorgon ska jag handla. Jag är så sjukt dålig på att veta vad jag ska ha för mat. Framför allt här. Hittar inte sånt jag letar efter och det jag hittar förstår jag inte vad det är. Det blir att jag går och chansar i affären och hoppas på det bästa liksom. Men det ska nog ordna sig efter ett tag, tror jag. Man lär sig väl. Jag har spanat in asiatiska recept och skrivit en lista med en massa grejor som verkar vara bra att ha. Om jag hittar en bråkdel av grejerna så bör jag klara mig, tror jag. 

Något mer spännande? Hm... Njah, nej. Ska köpa köksknivar och en stekpanna också. Och en diskborste och ett paraply, en tvättkorg och en cykel. Men nu ska jag lyssna på Harry Potter och sova.

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback