Fredag den trettonde

Jag upptäckte alldeles nyss att det är värsta otursdagen idag! Jag har dock haft det bra och finfint idag, med ett härligt bad på morgonen, en massa Bleach och trevlig matlagning med brorsan.

Jag tror inte på att vissa nummer eller dagar för otur med sig, varför skulle de göra det? Det är ju människor som har hittat på både siffror, dagar och otur, haha. Övernaturliga saker över huvud taget har jag lite svårt att förstå poängen med. Det mest övernaturliga jag har varit med om var när farsans TV startade sig själv när jag låg och läste. Jag stängde av den igen, och så var det med det. 

Nej, vet ni vad. Det finns vissa sorters människor som jag har svårt för. En sort är de som är dåliga gäster. Haha, vet inte riktigt hur jag ska förklara. Men folk som, när de är gäster hos folk som de kanske inte står så nära, till exempel har åsikter om maten. När jag har varit gäst så har jag aldrig i hela mitt liv klagat på maten som har serverats. En sån petitess, men fan, vad jag stör mig på sånt. 

Sen finns det massor med människor som jag tycker om att ha att göra med. Exempel på det är personal i service-yrken som trivs med sitt jobb! Det är så skönt att bli glatt bemött på restaurang till exempel. Tumme upp för alla som trivs och är glada så att man själv också blir glad. (Y) Och ni som inte trivs, men håller skenet uppe, är fan också värda tumme upp. (Y) Det skulle inte jag klara. Sura Bea bakom disken på ett hotell vore inte helkul för gästerna. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback