Var dag är glad dag

Den här dagen har varit lång, lektionerna har varit tråkiga och jag har varit hungrig mest hela dagen, men nu på eftermiddagen tog jag en tripp till ett köpcenter och införskaffade nagellack och en byxdress som får mig att känna mig som en hobbit, och det bättrade på mitt humör (som i och för sig blev bättre över dagen när jag fick i mig käk) så nu sitter jag här och tycker att alla låtar jag hör är värda att dela med sig av på facebook. Eftersom jag vet att folk tycker att man är irriterande när man gör hundra inlägg där i timmen, så utnyttjar jag i stället min blogg för att dela med mig av min plötsliga fröjd. Jag vill också tala om att jag upptäckte idag att jag trivs som en kung i Kyoto. När jag hade bott såhär länge i Bålsta så hade jag redan tröttnat på stället så till den grad att jag sagt upp hyreskontraktet för att fly så långt därifrån jag bara kunde (ja, jag syftar på Japan). Men tiden bara flyger fram i Kyoto. Mer än en fjärdedel av tiden här har redan gått! Jisses.

Jo just det, jag köpte rökelse idag. Jag har ingen tändare och inga tändstickor, så jag fick tända den över min gasspis. Ja, den är bra till mycket, den! Råkade smälta ner min skärbräda på den, för att jag trodde att den hade svalnat. Ojoj, det var en typisk "Bea, du är klantig"-stund. Men det är sånt som gör livet spännande! Vad lyckas jag smälta ner idag? Råkar jag dricka sur mjölk idag kanske? Vad finns inuti den här förpackningen, tro? (Troligtvis fler förpackningar; japanerna älskar förpackningar, och påsar.)

Ja, ni hör ju hur spännande mitt liv är. Här är en spännande bild på mina naglar också, eftersom jag är så himla estetisk av mig.




Ha det gött!
xoxo, Bea
 

Kommentarer
Postat av: farmor

Vilka fina naglar ,dom blir man glad att titta på. Kramar farmor

2012-07-12 @ 17:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback