Att betala hyra

Hej. Idag har jag fått en faktura. Fakturan är på hyran för ett halvår i Kyoto, Japan. Jag fick inte det rummet jag helst ville ha, men ibland får man bita i det sura äpplet och köpa sig en cykel när man väl kommer dit helt enkelt. Enkelt och enkelt, förresten. I vilket fall som helst så har jag fått fakturan. Hyra för sex månader är inte billigt, förstår ni. Vilken tur att jag ska bli student i nudlarnas hemland, don't you think?

Jag och pappa har räknat, och kikat runt på CSN och fakturor, kollat veckor, räknat lite till... och kommit fram till att jag trots allt bör klara livhanken även efter att fakturan är betald och hyran för resten av året är betald och räkningarna är betalda osv osv. Jag överlever. Men det är inte så konstigt. I'm a survivor! Hehehehehehe. Ok, men seriöst, lite orolig blev man ju där ett tag. 

"Hur många veckor skulle de här pengarna räcka till, sa du?"
"Hm... tjugo?"

Det är inte lätt, inte. Men det ordnar sig. :)

xoxo, Bea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback