Dag två i Japan: Disney land Tokyo!

Hallåååå! Idag har vi varit på Disney land Tokyo. Det var helnajs! Kan dock meddela att det blåste in en liten vårstorm över Tokyo under dagen, vilket gjorde det mindre kul att köa i timmar. :( I alla fall så var det mycket trevligt. Verkligen en helnajs upplevelse :D Nu sitter jag och Natsumi i vårt hotellrum i Tokyo. Imorgon tar jag *le shinkansen (bullet train/snabbtåg) till Kyoto. 

Haha, upptäckte en liten pojke i kön in till Disney land idag som stirrade på mig och drog i sin mammas arm och pekade. XD Så söt. Kanske inte har hunnit se så många utlänningar än?

Hm, just det. Vi åkte bil till Tokyo idag och då åkte vi på typ motorväg. Vägarna där är byggda rätt högt upp, så när man fick en skymt mellan väggarna eller vad det är, så såg man typ rakt ut över stan. Jag tror att det behöver upplevas, för jag tyckte inte riktigt att det fastnade på bild. Det är typ som ett hav av hustak. Alla möjliga olika sorter, som är så nära varandra att det är svårt att tro att det faktiskt går att gå emellan. Titt som tätt ser man heller ingenting för att det kommer så otroligt STORA byggnader och skymmer sikten. Jag tänkte nästan att det kunde bo en miljon människor bara i en sån byggnad, småstadstös som jag är. x) Fick också se Tokyo tower och Tokyo sky tree, vilket jag tyckte var azum. 


Här är en halvkass bild som jag tog från bilen. 


Vad gillar ni min nya villa? ;D;D


Jack Sparrows hatt med... Musse Piggs öron? O_o


Natsumi :3


Det smakade intressant och ganska gott!


Pudding typ, det smakade också gott! :>


Fint packad, väldigt god pizza. Äntligen i lagom storlek!



Förresten så gick jag in i duschen med klockan på handleden fortfarande förut. Blev lite ångestladdat där ett tag tills jag kom på att jag kan dyka med den till hundra meters djup. Phew! God natt!

xoxo, Bea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback