Chokladsug

Jag känner att det har blivit ett väldans nördande av Harry Potter sedan jag kom hit. Det är inte direkt något dåligt, men det blir lite svårt att slita sig ibland. D: 

Idag begav jag mig lite motvilligt ut igen, för att leta upp marknaden här som är så mysig. Jag visste på ett ungefär var den ligger, men ändå lyckades jag gå förbi den rätta vägen. Det vad dock helt okej eftersom jag i stället hittade vad jag tror är floden Kamo. Inget att gratulera mig för, eftersom den ligger så nära här, men ändå. När jag satt där vid floden och blickade ut över vattnet, husen och bergen i fjärran, så funderade jag över varför i all världen jag hade tagit med mig mitt paraply. Det var så fint väder. En stor fågel cirkulerade i skyn och spanade. Jag har ingen aning om vad det var för en fågel, för jag är dålig på arter av alla de slag, men jag kunde inte sluta stirra på den. Japanerna verkade däremot väldigt vana, för det var ingen annan som brydde sig om den.

I vilket fall som helst så gick jag iväg tillbaka in bland husen och letade mig fram till marknaden, där jag införskaffade nödvändigheter, räknade fel på pengarna och hittade Snickers (som jag inte köpte :S). På hemvägen fick jag reda på varför jag släpade på mitt paraply då det, mot alla odds, kom en liten regnskur.

Efter det har jag tillagat och ätit en väldigt vegetarisk soppa med en massa bönor, groddar och sånt, och pluggat till ljudet av Harry Potter och Hemligheternas kammare. Nu funderar jag på att gå ut igen för att leta upp en dryckesautomat som har varm choklad, eftersom jag inte har någon varm choklad hemma. Bara grönt té, och det kan man ju inte leva på, så att säga.

Ha det gött!
xoxo, Bea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback