Lagom rutinmässigt

Idag har det regnat. Det regnar fortfarande. Trots det så gick jag hela vägen hem under mitt paraply, och jag tog omvägen förbi... marknaden vad-den-nu-heter för att handla. Det var duktigt av mig, tycker jag. Sen upptäckte jag min stora hög med tvättkläder, så jag masade mig ner till tvättstugan och satte igång en maskin innan lunch. Innan jag lagade lunch alltså, klockan närmade sig väl två då kanske. Nu hänger det alltså trosor och strumpor från min gardinstång. Förhoppningsvis är de i alla fall rena nu.

Jag ska alldeles strax sätta igång med dagens läxor. Kyoo no shukudai, så att säga. Tre dagar i skolan och längtar redan till helgen. Det blir nog ganska.. ganska så najs. Sova länge och motto motto benkyoo shimasu! Jo, men visst, vad är väl bättre än att ha tid att plugga en hel helg? Skönt. Då kanske jag hinner lära mig förstå vad vi har gjort hittills. Det är ganska kul och inte så svårt, direkt. Det är bara det att det är så mycket

Jag såg en fin fågel idag igen. Eller flera. Jag såg en helvit, långbent fågel som liknade en trana eller nåt sånt, och sen såg jag en massa helsvarta fåglar, typ korpliknande eller nåt. Alltså, ni märker ju hur dålig jag är på fågelarter. Men de var fina i alla fall. Bra. Bra att de var fina. Varför det? Jag vet inte. Varför är det bra att jag njuter av att titta på random djur, vad tjänar de på det? Jag vet inte. Det spelar ingen roll, utseende spelar ingen roll. Okej, det ballar ur. Plugga var det ju. Benkyoo shimasu. Jag råkade säga att jag åt hund igår. Det gjorde jag inte, jag lovar. Men vem kan hålla reda på skillnaden mellan "inu" och "niku"? Tydligen inte jag, i alla fall.

xoxo, Bea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback