Stjärnfall

Så igår skulle vi egentligen se den nya Naruto-filmen på bio, men de hade fortfarande inte fått in den, trots att det skulle ha premiär redan den 28e juli. Det var riktigt störande, framför allt som Andreas till och med hade ringt innan och frågat om de hade fått in den än. Det slutade med att vi såg "The amazing spiderman" i stället, och den var riktigt bra! Efter det var vi ute och träffade folk halva natten och dansade osv. Ni vet hur det funkar. Sen tog jag tag i långpromenaden hem längs Kamogawa och var hemma halv fem ungefär. 

Som ni förstår så tog jag sovmorgon idag (det gör jag för det mesta). Men sen var det dags för picknick vid floden, varifrån vi hade utsikt över berget som utsmyckas med ett stort 大. Det har nämligen varit Obon här i Japan. Det är en festival som har med andar att göra. Jag tror det är så att de besöker de levande under ett par dagar i augusti. Idag, den 16e augusti, så var Obon över och när solen hade gått ner så tände japanerna eld på kanjitecknet. Egentligen tänder de eld på fem olika kanjitecken som är på fem olika berg runt Kyoto, men vi kunde bara se ett. Hm... Ja, anledningen är att andarna ska hitta hem igen. Det är en gammal fin tradition tycker jag. 

Jag såg mitt livs första stjärnskott idag också, när berget brann som mest! Jag ska inte berätta vad jag önskade mig, för jag har hört att drömmar inte blir uppfyllda om man berättar om dem. Men det var coolt att se i alla fall. Nu har jag kollat på "Stardust" igen, för den tycker jag är mysig. Ska väl sova snart antar jag. 

xoxo, Bea

Kommentarer
Postat av: Mor

Vilken liten nattuggla du är,men det verkar mysigt.

2012-08-16 @ 19:56:02
Postat av: Anonym

Oj,vilken upplevelse,med andarna,det lät verkligen häftigt.Tänk vad du får uppleva mycket,ta väl vara på din tid i Japan,vi har mycket att lära.kram farmor

2012-08-17 @ 16:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback