The twilight saga

OMG, jag har sett två av filmerna nu. Jag upptäckte att New moon gick på ettan förut, så jag tänkte att jag lika gärna kan se den. Vad sjutton, det är ju inga reklampauser på ettan. Det verkar på folk som om man antingen hatar eller älskar Twilight. Typ som Justin Bieber. 

Ah, det var allt jag ville säga (skriva)... *Host*

Here goes. 
Jag hatar inte Twilight. Jag hatar inte Justin Biever (*fniss*). Men inte är jag ett fan heller. Knappast. Jag tyckte att New moon var ganska intressant. Lite dryg, ingen särskild variation att tala om och inga större intriger än dem vi redan visste om med tjejen som är kär i en vampyr what's-his-face blabla, ni vet. Det där är för kattsingen allmänbildning numera. Men vad hände i den här filmen? Ingenting. Vampyren lämnar flickan som är så kär att hon inte vet vart hon ska ta vägen, hon umgås med en yngre kille som visar sig vara varulv. Alla älskar Bella, men Bella vill bara ha odödliga livskamrater.

Vad gjorde då filmen intressant? Varför tittade jag på hela? Hm.. hm hm hm... 
Trots att spänningen inte blev särskilt hög hur de än försökte, och trots att min första reaktion när eftertexterna kom var "Var det allt?", så är det ändå så att jag är lite nyfiken på fortsättningen. Vampyrer är inte min grej, framför allt inte om de blänker i solen som tusen diamanter, men Edward verkar vara en hyvens kille. Deras kärlek är dock så fruktansvärt överväldigande perfekt och underbar och oändlig att jag liksom ville säga åt dem att sluta. Men det är en bra grej, på ett sätt! Blir jag engagerad i filmen så är det så mycket lättare att smälta att replikerna är dåliga. 

Okej, nog med det där nu. Det kanske faktiskt var musiken som fick mig att se på hela, för den gillade jag. Och de snygga killarnas bara överkroppar hjälpte nog. 

Men vad är grejen med alla som säger sig hata Twilight och/eller Justin Bieber? Folk som håller på och irriterar sig hela tiden och kastar glåpord och skit på dessa fantastiska kulturella arv tycker nog egentligen bara om känslan att vara emot något. Saker man helt enkelt inte tycker om ignorerar man. Om man är intelligent vill säga. Låt f12:orna avguda Justin Bieber ffs, han sjunger bra och han är faktiskt ganska söt. Man kan inte hata en person för att hans musik inte faller en i smaken. Eller en serie för att man inte gillar genren. Get a grip.

Ska leta upp en tjusig bild på blänkande Edward nu åt er. :)
Äh vafan, hittade en supertjusig bild. Watch out Bella, your boyfriend is gonna eat you!



PS. Jag har klippt mig. DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback