Besök hos den japanska ambassaden i Stockholm

Så har man fått le mail från Study international angående studentvisum, och tydligen måste jag personligen lämna mitt pass på den japanska ambassaden i Stockholm. Med andra ord ska jag åka till Stockholm. Det gör jag inte helt motvilligt, eftersom jag kan behöva komma ut lite och eftersom jag passar på att hälsa på hos Hanna och Hamphus samtidigt. Det vore trevligt om man fick tid att besöka Uppsala igen då också eftersom jag saknar Uppsala. 

Så, vad mer har hänt? Inte särskilt mycket. Dagarna kommer och går och om drygt tre veckor är jag på väg. Det känns helt galet läskigt. "Shit-shit-shit-jag-ska-till-Japan-shit-shit-shit-kommer-inte-hem-på-ett-år-shit" 

Jag undrar hur lång tid det kommer ta att vänja sig. Och jag undrar hur sjutton jag ska hitta de första dagarna. Och vad jag ska äta. Ja, jag undrar vad jag ska äta. Jag är dålig på att laga svensk mat, hur ska det då gå när jag är omringad av japanska ingredienser? Jag kanske får införskaffa en japansk kokbok innan jag åker (vore svårt att förstå en på japanska i nuläget). Kan ju passa på att inhandla karta och kompass samtidigt.

Men först ska jag till Stockholm. Först behöver jag mitt visum, annars blir det svårt att vara där lagligt tror jag. Varför behöver det vara så krångligt att flytta runt i olika länder? Jag tycker att ingen äger några länder och alla bör få ta del av alla platser :3 Lika för alla <3

Sen ska jag till Linköping också, för att hälsa på vänner. Det blir nog trevligt och det känns bra att kunna göra det innan man åker. Det är ju trots allt ett helt år jag ska vara borta. 


xoxo, Bea ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback