I Doha och väntar...

Idag har jag lämnat Sverige. Det var tungt, men nu är jag på väg. Jag sitter i Doha och väntar på nästa flyg. Det är fortfarande en massa roliga timmar kvar som ska fördrivas innan det är dags. I högtalarna talas det arabiska (ganska säker på att det är det iaf xD) och i taxfreen säljs Koranen som ljudbok. Här blir man kallad "madam" vilket jag finner högst artigt. Jag trivs att bli tilltalad så, det låter så fint på något vis. x) 

Resan gick bra. Jag var lite nervös för om jag skulle bli flygrädd, men det var faktiskt så att jag tyckte starten var så rolig att jag nästan började skratta. Nu längtar jag lite till starten för nästa flygning. x)

Jag sov kanske två timmar i natt. Min dygnsrytm är ju lite rubbad. Tjugo i fem gick jag upp, vid fem var vi iväg och framme på Arlanda var vi... äh, jag minns inte och det är oväsentligt. Det var riktigt jobbigt att åka ifrån familjen, men men. Vad gör man inte liksom. På vägen hit till Doha såg jag på en koreansk film (nästan hela, vi hann landa innan slutet D:) och på Skönheten och odjuret. Jag har läst, sovit lite, käkat och lyssnat på Harry Potter. Jag undrar hur mycket jag kan dryga ut på saker och ting innan jag får slut på batterier överallt, slut på idéer i hjärnan och slut på ork att hålla mig vaken. Pest och pina, men som sagt, vad gör man inte. XD 

Jag hittade gratis wifi, vilket faktiskt var väldigt skönt. Inte bara för att jag nu har något att göra en stund, utan också för att det känns så normalt och vanligt att vara inne på facebook och se mina vänner online, skriva och läsa bloggar och... eh ja, det är väl det jag gör med internet visserligen. 

Jag längtar tills jag kommer fram och träffar Natsumi, sen längtar jag tills jag står bekvämt med fötterna i Kyoto och är van vid det. Allt känns så himla konstigt och förvirrat just nu. Nej, jag vill få in rutinerna så fort som möjligt. 

Suck, mitt plan har inte ens kommit upp på skärmarna än. Känns ju skönt. Jag får återkomma när jag är framme hos Natsumi, tror jag. Har inte så mycket mer att berätta, förutom att jag har fem smälta påskägg av choklad i fickan. Den här tröjan ska tvättas, med andra ord. God natt på er.

xoxo, Bea the TIRED

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du är stark som redan har kommit såhär långt <3

2012-03-28 @ 21:28:12
URL: http://pinksheep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback