Visum

Idag klev jag upp strax före nio och flängde runt här hemma, åt frukost i förbifarten, duschade och plockade med mig allt som skulle med till Stockholm. Det är ju nämligen så att man personligen måste hämta ut sitt visum på ambassaden när det är klart, så jag blev tvungen att återvända trots att jag egentligen inte alls kände mig peppad på att göra det.

Tågresan var som tågresor brukar vara, lite trista, men ändå rätt härliga. Jag slumrade, lyssnade på musik och kikade faktiskt i min kursbok i japanska. När jag kom ut på Vasagatan i Stockholm så möttes jag av en häftig blåst och snö. Snö?! Och jag som tyckte att det var varmt nog för att gå utan jacka imorse, heh. Det fick man ju ångra ganska hårt. I vilket fall som helst så var jag framme 13:20, men ambassaden öppnar inte förrän 14:00 (besökstider mån-fre 09:30-12:00 och 14:00-16:00) så jag gick runt på Åhléns city och kikade ett tag innan jag drog iväg (med buss 69). Märker ni att jag ger all fakta ni behöver ifall ni också vill till ambassaderna? ;D;D;D

På ambassaden gick det fort och nu har jag mitt visum. Det går ut den 13e mars 2013, så jag kan nu försäkra alla som undrar att jag kommer att vara hemma och fira St. Patrick's day även nästa år. ;)

Eftersom jag skulle åka med farmor och farfar hem (som varit i Stockholm på begravning) så var jag tvungen att bränna ett par timmar i storstaden. Vad gör Bea då? Då tar hon vägen till det etnografiska muséet. Museiparken ligger ju precis vid ambassaderna, så. De har en ganska intressant utställning om Afghanistan där just nu. Om nån vill dit så vet ni vad som finns där nu i alla fall. 

Efter museibesöket åkte jag in till centrum och höll på att bli tokig på allt folk. Jag gillar inte att riskera att gå in i folk precis överallt, och ljudet är så himla jobbigt tycker jag. Men jag behövde inte stå ut särskilt länge innan farmor och farfar kom och hämtade mig. Nu sitter jag hemma igen och har det gött. Imorgon ska jag troligtvis till banken med min faktura, för jag fattar ingenting av den.

Ha det gött!
xoxo, Bea


Bild från etnografiska och utställningen Afghanistan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback