Hur sjutton väljer man?

Eftersom det har slagit mig att jag åker hem om bara fem månader, så har jag börjat fundera rejält på vad jag vill göra sen. Har spanat in utbildningar i hela Sverige, både på universitet och på folkhögskolor. Jag är ju inte utbildad till något redan, så utan vidareutbildning så kommer jag troligtvis sitta fast på McDonalds för resten av livet. Men jag kan helt ärligt säga att jag inte har den blekaste aning om vad jag vill göra. Eller jo, jag skulle vilja gå på folkhögskola, men mina år som jag kan få CSN-stöd under börjar ticka och jag vill kunna gå på universitet sen.

Så hur väljer man? Å ena sidan så är jag intresserad av... typ allt. Fast å andra sidan så är jag inte särskilt intresserad av någon utbildning alls. Allting ser tråkigt ut. Det finns ju oändligt många kurser som verkar roliga, men program där man faktiskt utbildar sig till ett vettigt yrke som man kan få betalt för, de ser alltid skittråkiga ut. 



Kommentarer
Postat av: Farmor

Hej igen! Jag förstår att du grunnar på vad du vill göra. Varför inte till journalist,då får du både resa o skriva ,skriva vill du ju,eller hur? kanske du kan bli en resande journalist ,du har ju kunnskap om både det ena och det andra tycker jag. Lycka till önskar jag dej (Folhögskola låter inte så dumt)Förresten sök Universitet på en gång. Kram från Farmor

2012-10-31 @ 17:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback